آشنایی با انواع سوزن های تاتو

تاتو کردن یکی از ترفندهایی است که انجام آن به حرفه و مهارت کافی و تجهیزات مهمی وابسته است. از جمله مهمترین تجهیزات تاتو، همانطور که بر همگان واضح است، سوزن تاتو می باشد. این سوزن ها با توجه به نوع تاتو، در تنوع زیادی موجود می باشند و هر یک از آن ها از مشخصات و کارایی مربوط به خود بهره مند هستند. بنابراین بهتر است با انواع سوزن‌های تاتو آشنا شوید.

10 مدل سوزن تاتو

از اساسی ترین وسایل و لوازم تاتو سوزن آن می باشد که استفاده از آن از حساسیت و مهارت کافی نیازمند است. چرا که هر شخصی نمی تواند به سراغ استفاده از آن برای تاتو برود و این کار بسیار خطرساز است. با  این وجود، اگر فرد مبتدی هستید که به تازگی کار خود را شروع کرده اید، بهتر است که برای استفاده صحیح و انتخاب درست سوزن، ابتدا با انواع آن آشنا شوید.

1.     سوزن PCD

از سری سوزن هایی که از متریال فلزی ساخته شده است می توانید به این مدل اشاره کرد که مقاومت زیادی دارد. این سوزن به صورت نازک و فشرده می باشد که برای انواع هاشور و فیبروز ابرو به کار برده می شود.

2.     سوزن تاتو مگنوم

از دسته سوزن هایی که از طراحی تخت بهره مند شده اند که از دو ردیف کنار هم پین برخوردارند، می توان به سوزن مگنوم اشاره کرد. این سوزن به راحتی می تواند حجم زیادی از جوهر را درون خود ذخیره کند.

  • سوزن M1: این سوزن برای سایه زدن و پر کردن محدوده های نسبتا بزرگ به کار برده می شود.
  • سوزن M2: از انواع دیگر پین مگنوم است که پین ها برخلاف مدل M1 به هم نزدیک تر می باشند.
  • سوزن RM: ارتفاع این سوزن ها به صورت منحنی بوده و ظاهر متفاوت تری دارند.

3.     سوزن بلید قرصی

برای ابتدا رنگدانه های پوستی از سوزنی به نام بلید قرصی استفاده می شود که ترکیبی از سوزن و تیغه می باشد. در واقع نحوه استفاده از آن بسیار خاص و حساس می باشد که به مهارت نیاز دارد.

4.     انواع سوزن تاتو گرد

به صورت کلی، تنوع زیادی از سوزن های گرد وجود دارند که از آن ها برای خط گیری استفاده می شود. پس با کمک آن طرح اصلی و انجام خطوط به روی پوست صورت می گیرد.

  • سوزن گرد سایه زن: این سوزن به شکل طراحی گرد خط گیر است که پین های آن از هم فاصله دارند.
  • سوزن گرد تخت تا فلت: سوزن فلت بهترین انتخاب برای سایه است.

5.     سوزن تاتو فیبروز اصلی

از انواع سوزن هایی که از آن برای تاتو ابرو در روش میکروبلیدینگ استفاده می شود، می توان به سوزن فیبروز اصلی اشاره کرد. این سوزن در واقع از یک بدنه فلزی بهره برده است که از تنوع زیادی در ابعاد و شکل ساخته شده است.

6.     سوزن تاتو سرکج

به این دسته از سوزن ها نوع فلت نیز می‌گویند و به دلیل طراحی که دارد، می تواند خطوط بسیار صافی و تیز و یا منحنی را از خود به جای بگذارد.

7.     سوزن کاغذی

از انواع سوزن هایی که بسیار نازک و تیز هستند، می توان به نام سوزن کاغذی یاد کرد. این مدل به داخل پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد تاتو موقت می شوند.

8.     سوزن یو شکل

این سوزن همانطور که از نام آن پیداست، از سری نیم دایره بهره مند است که در سری آن سوزن های بسیار ریزی به چشم می خورند. این سوزن برای انواع میکروبلیدینگ ایرو و حتی صورت به کار می‌رود.

9.     سوزن میکروبلیدینگ

از فرآیندهای مهم تاتو، آرایش دائم لب، ابرو و سایر موارد این چنینی است که برای آن ها باید از سوزن مخصوص میکروبلیدینگ استفاده کرد. این سوزن رنگ را به پوست تزریق می‌کند و به نام های دیگر سوزن تیغ بلید و سوزن بلید نیز نامگذاری شده است.

10.           سوزن ساده

به صورت کلی، این سوزن در انواع گرد و مسطح طراحی شده است که انتخاب هر یک از آن ها به نوع طراحی تاتو وابسته است. این سوزن برای تاتو کاران حرفه ای مناسب است.

کلام آخر

در رابطه با بحث آشنایی با انواع سوزن های تاتو بهتر است بدانید که تنوع زیادی از آن ها در بازار موجود است که قادر به معرفی تک تک آن ها نخواهیم بود. چرا که محل تاتو، نوع تاتو و نوع طراحی به سوزن مخصوص به خود نیازمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *