اشتباهات آرایشی رایج خانم ها که باعث پیری پوست می‌شود چیست؟

اغلب افراد ناخواسته و سهوا دچار اشتباهاتی هنگام میکاپ و آرایش می‌شوند که باعث آسیب به پوست و به تدریج پیری زودرس آن می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از آرایش مداوم با اشتباهات آرایشی رایج که باعث پیری پوست می‌شود، آشنا شوید.

از آنجایی که پوست به عنوان اولین سد دفاعی بدن در برابر ورود میکروب‌ها و آلودگی‌ها محسوب می‌شود، بنابراین باید مراقبت از آن را جدی بگیرید. اغلب افراد گمان می‌کنند خودشان بهتر از هر کسی در مورد نوع آرایش و لوازمی که  استفاده می‌کنند، اطلاعات دارند. اما باید در نظر داشته باشند که تنها با خرید لوازم آرایش‌های گران و مارک نمی‌توانند سلامت و جوانی پوست خود را تضمین کنند. بلکه باید علاوه بر دقت در انتخاب خرید لوازم مناسب در انتخاب درست آن‌ها برای پوست دقت لازم را داشته باشید.

 

اشتباهات رایج آرایشی

 

استفاده بیش از حد ازکرم پودر یا پنکیک   

استفاده بیش از حد از کرم پودرها و پنکیک سبب به وجود آمدن چین و چروک، خط و رگه‌هایی روی پوست می‌شود که پوست را پیر نشان می‌دهد.

این تصور غلط وجود دارد که افراد با پوست چرب خود را مجاز به استفاده بیش از حد از کرم پودر می‌دانند. اما باید در نظر داشته باشند که در صورتی که روی قسمت‌های براق و چرب از کرم پودر استفاده کنید آرایشتان را سنگین و غلیظ نشان می‌دهد. بنابراین باید از روش‌های کنترل چربی پوست استفاده کنید.

 

استفاده نکردن از ضدآفتاب‌ها

از مهم ترین روش‌های محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی خورشید به خصوص در فصل تابستان و گرما استفاده از ضدآفتاب‌ها است. SPF موجود در ضدآفتاب‌ها به عنوان یک محافظت کننده پوست عمل می‌کند. برخی فکر می‌کنند همان کرم پودر یا پنکیکی که استفاده می‌کنند از پوست‌شان محافظت می‌کند در صورتی که اگر دارای SPF نباشند چنین کاری را برای پوست شما انجام نمی‌دهند.

 

استفاده از براش‌های کهنه و کثیف

استفاده از براش‌های قدیمی نه تنها مواد آرایشی را به درستی روی پوست قرار نمی‌دهند بلکه منبع آلودگی‌ و میکروب‌ها هستند. این آلودگی‌ها به آکنه، جوش و التهاب‌ها تبدیل می‌شوند. بنابر این برای تعویض و شست و شوی براش‌ها اهمیت زیادی قائل باشید.

 

آرایش غلیظ

آرایش غلیظ و سنگین باعث مسدود شدن منافذ پوست و به دنبال آن جلوگیری از تنفس پوست می‌شوند. پوست جهت ترمیم و بازسازی نیاز به تنفس دارد، بنابراین آرایش غلیظ که مانع از تنفس می‌شود می‌تواند شرایط ایجاد آکنه و قارچ را فراهم نماید. از طرفی کنار هم قرار گرفتن لوازم آرایشی مختلف روی پوست رفته رفته ایجاد ترک و خشکی می‌کند.

 

استفاده مداوم و بیش از حد از لایه بردارها

لایه بردار‌ها سبب می‌شوند سلول‌های مرده‌ی پوست به راحتی جدا شوند و منافذ را باز نمایند. در این حالت پوست به راحتی تنفس می‌کند.  اما در استفاده کردن از هر نوع محصولی نباید زیاده روی کنید چرا که مصرف بیش از حد آن موجب خشکی پوست و در نهایت ایجاد ترک و چین و چروک بر روی پوست می‌شود.

 

استفاده نادرست از آرایش پاک کن‌ها و دستمال مرطوب

هنگام پاک کردن آرایش باید در نظر داشته باشید پوست جزء اندام‌های حساس بدن محسوب می‌شود و نباید به هیچ وجه هنگام پاک کردن مواد آرایشی از آن صورت را سابید و پد آرایشی یا دستمال مرطوب را محکم بر روی پوست کشید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم با اشتباهات آرایشی رایج که باعث پیری پوست می‌شود شما را آشنا کنیم. توصیه می‌شود در کنار رعایت این نکات از مواد آرایشی مرغوبی که متناسب با پوست خودتان است، استفاده کنید. همچنین از استفاده طولانی مدت لوازم آرایشی و بهداشتی بر روی پوست خود جدا پرهیز نمایید.

دوره‌های مرتبطی که به شما کمک خواهند کرد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *