بوتاکس مو یا کراتینه؟ کدام روش برای شما مناسب است؟

از انواع روش هایی که برای سلامت و زیبایی موها استفاده می‌شود، می توان به بوتاکس و کراتینه اشاره کرد. این دو روش هر یک از ترفندهای محبوب در بین افراد می‌باشند. که از مشخصات خاص خود بهره مند هستند. اگر شما نیز به دنبال این هستید که بدانید بوتاکس مو یا کراتینه؟ کدام یک بهتر است، با ما همراه باشید. در این صورت می‌توانید یک تصمیم گیری مناسب داشته باشید.

کراتینه مو چیست؟

از انواع روش‌های درمانی که از مواد شیمیایی در آن برای صاف کردن موهای وز استفاده می‌شود، کراتینه می‌باشد. این روش در انواع متنوعی توسط افراد صورت می‌گیرد که به مهارت و تخصص ویژه نیاز دارد. چرا که در غیر این صورت باعث آسیب به موهای شما می‌شود.

کراتینه در انواع شیوه‌های جدید بدون فرمالدهید صورت می‌گیرد که سلامتی موها را به خطر نمی‌اندازد. همچنین به سلامت و استحکام موها کمک می‌کند. از انواع دیگر کراتین ها وجود دارد که تنها تا 30 درصد موها را صاف می‌کند. این روش بیشتر برای تقویت مو به کار می‌رود.

موهای دارای کراتینه حداقل تا 6 ماه می‌تواند ماندگار باشد. پس در طول این زمان می‌توانید از زیبایی و درخشان شدن موهای خود لذت ببرید. در این روش کراتین به پیاز مو نفوذ کرده و پروتئین مورد نیاز موها را تامین می‌کند که نتیجه آن صاف شدن موهاست.

کراتینه اگر به درستی انجام نگیرد، باعث ایجاد ریزش در موها می‌شود. همچنین باعث نازک شدن تارهای مو شده و سلامت موها را به خطر می‌اندازد. پس بهتر است که به هیچ عنوان به یک سالن نامعتبر مراجعه نکنید.

بوتاکس مو چیست؟

از انواع روش های طبیعی که از آن برای احیا و بازسازی مو استفاده می‌شود، می‌توان به بوتاکس اشاره کرد. در این روش موها به صورت نیمه دائم صاف شده و به تقویت مو کمک می‌کند. بوتاکس روشی است که در آن انواع ویتامین ها، آمینو اسید، لیپید و پروتئین ها در یک آمپول ترکیب شده و موها به آن آغشته می‌شوند.

این روش به همه جای موها نفوذ کرده و یک راه درمانی قوی محسوب می‌شود. در آن بعد از 45 دقیقه موها را بشویید و با سشوار به صورت عمودی خشک می‌کنند. این روش هیچ عارضه ای به همراه ندارد و سلامت موهای شما را تضمین می‌کند.

همچنین بهتر است بدانید که بوتاکس نیز مانند کراتینه نقش مهمی را در سلامت، نرمی و درخشان شدن موها به عهده دارد. در ادامه بهتر است با تفاوت های هر یک از آن ها آشنا شوید تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید.

کراتینه بهتر است یا بوتاکس مو؟

در رابطه با توضیحاتی که راجع به هر دو روش درمانی داده شد، هر دو آن ها در سلامت موها تاثیرگذار هستند. اما کراتینه تنها برای صاف کردن موهای وز و فر به کار برده می‌شود و بوتاکس تنها برای احیا و بازسازی موهای آسیب دیده مناسب است.

در اصل بوتاکس به عنوان یک روش صافی مو محسوب نمی‌شود. پس اینکه کدام روش برای من بهتر است، به نوع نیاز موهای شما مربوط است. چرا که هر یک از روش ها از ویژگی های عالی خود بهره مند هستند. با این وجود که کراتینه برای کسانی که دوست دارند تغییر اساسی در موهای خود ایجاد کنند، مناسب تر است.

توجه داشته باشید که انجام هر یک از این روش ها، به یک تیم حرفه ای و متخصص نیازمند است. چرا که اشتباه در انجام آن ها یا استفاده از محصولات بی کیفیت، می تواند سلامتی موهای شما را به خطر اندازد. پس بهتر است در انتخاب سالنی که به آن برای بوتاکس و کراتین مراجعه می‌کنید، دقت کنید.

کلام آخر

اکنون که تفاوت میان بوتاکس و کراتینه را درک کردید، بهتر است که بدانید بوتاکس از مزایای بیشتری نسبت به کراتینه بهره مند است. به خصوص اگر موهای شما دارای آسیب باشد، کراتینه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. پس بهتر است که قبل از هر چیزی، مشاوره لازم را در این زمینه دریافت کنید. چرا که مشاورین با توجه به نوع موهای شما، بهترین روش درمانی را توصیه می‌کنند.

دوره‌ی مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *