ترفندهایی برای کاهش درد اپیلاسیون

از روش های از بین بردن موهای زائد که طرفداران زیادی دارد، اپیلاسیون کردن می باشد. این روش مو زدایی همواره با کمی درد همراه است که این درد می تواند باتوجه به میزان پر مو بودن افراد کم یا زیاد باشد. اما نگران نباشید. چرا که با کمک بهترین ترفندها می توانید به کاهش درد اپیلاسیون کمک کنید و در سریع ترین زمان این کار را انجام دهید.

7 ترفند کاهش درد اپیلاسیون

از روش هایی که سال ها پیش برای از بین بردن موهای زائد نقاط بدن به کار برده می شد، اپیلاسیون است. این روش برای تمامی افراد مناسب است و انجام آن برای زنان یا مردان محدودیتی ندارد. همچنین باعث می شود تا موهای شما مدت زمان دیرتری در آید که در نتیجه شما را تا مدت ها از شر موهای زائد خلاص می کند.

اپیلاسیون در واقع به کمک وکس مخصوص صورت می گیرد که در اثر کشیدن پارچه نخی مخصوص تمامی موهای زائد برداشته می شوند. بهتر است بدانید که این روش به مهارت ویژه نیاز دارد و نباید بدون آموزش به چنین کاری دست بزنید. چرا که ممکن است باعث آسیب رسیدن جدی به پوست شما شود. بر این اساس، می توانید با ترفندهای ذکر شده، به کاهش درد آن کمک کنید.

1.     استفاده از اسپری یا پماد بی حس کننده

از روش های رایج که در برخی از سالن های آرایشی، از آن برای کاهش درد استفاده می کنند، اسپری های بی حس کننده و سر کننده می باشند. این مواد به صورت پماد و یا اسپری موجود هستند که در محل مورد نظر اعمال می‌‌شود و بعد از کمی احساس سری، اپیلاسیون انجام می شود.

2.     نرم کردن پوست

یکی از ترفندهایی که تا حدودی درد را کم می کند، این است که پوست خود را نرم کنید تا ریشه موها نیز از حالت خشکی خارج شوند. این روش نیز باعث می شود تا درد کمتری را احساس کنید. در این ترفند می توانید از کرم ها و پماد های مرطوب کننده استفاده کنید.

3.     صبر کنید تا موهایتان بلندتر شود

برخی از افراد به دلیل آنکه تحمل موهای خود را ندارند، وقتی که تنها مقدار کمی از آن ها بیرون می زنند برای اپیلاسیون مراجعه می کنند. بهتر است بدانید که موهای کوتاه نه تنها دردناک تر است، بلکه به خوبی کنده نمی شود. پس بهتر است اجازه دهید تا موهایتان به صورت کامل بلند شوند.

4.     در قاعدگی اپیلاسیون نکنید

از آنجایی که دوران قاعدگی به صورت کلی حساس هستند، بدن شما در این زمان احساس ضعف بیشتری داشته و تحمل درد برای آن سخت تر می شود. پس بهتر است که اپیلاسیون را به بعد از آن موکول کنید.

5.     بعد از حمام و نرم شدن موها اپیلاسیون کنید

از آنجایی که آب گرم در حمام باعث نرم شدن پوست و بازتر شدن منافذ می شود، در نتیجه درد کمتری را برای شما به همراه دارد. برخی از افراد تصور می کنند که استفاده از یخ می تواند به سر کردن پوست کمک کند، اما اینطور نیست و برعکس باعث سفت تر شدن پوست و منافذ می شود.

6.     لایه برداری

یکی از روش هایی که به کاهش درد کمک می کنید، لایه برداری کردن پوست است. با این روش سلول های مرده پوست از بین می‌رود و پوست شما نرم تر می شود. در نتیجه در کاهش درد موثر است.

7.     حواس خود را پرت کنید

در طول اپیلاسیون تمرکز به روی انجام حرکت دست اپیلاسیون کار می تواند درد را برای شما بیشتر کند. پس بهتر است که در این حین حواس خود را پرت کرده و با شخص مورد نظر در رابطه با موضوعات متنوعی صحبت و مشورت کنید. یا می توانید اگر در خانه این کار را انجام می دهید، به دیدن فیلم مشغول شوید.

کلام آخر

با توجه به اینکه اپیلاسیون یک روش از بین بردن موهای زائد است که طرفداران زیادی دارد، همواره با درد نیز همراه می باشد. البته لازم است بدانید که این درد تنها در ابتدای شروع اپیلاسیون بیشتر است و کم کم کاهش پیدا کرده و احساس بی حسی را در بدن خود احساس می کنید که باعث می شود دیگر این ترفند از بین بردن موهای زائد آزار دهنده نباشد و اذیت نشوید.

دوره‌های مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *