روتین مراقبت پوستی شما در بهار

فصل بهار یکی از موقعیت های فوق العاده سخت و حساسیت زاست که همیشه در این فصل افراد با انواع حساسیت های پوستی، التهابات، جوش و آکنه و سایر موارد روبرو می شوند. به همین دلیل، اگر به رعایت روتین مراقبت پوستی در فصل بهار نپردازید، پوست شما با مشکلات زیادی روبرو می شود. با رعایت روتین پوستی می توانید از پوست خود در بهترین شکل ممکن مراقبت کنید.

7 مرحله روتین پوستی در فصل بهار

از آنجایی که پوست صورت از مهمترین مواردی است که زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، پس مشکلات و نواقص پوستی می تواند چهره شما را ناخوشایند جلوه دهد. همچنین با شروع فصل بهار، مشکلات پوستی همیشه چند برابر می شود.

پس رعایت روتین مراقبت پوستی از اهمیت زیادی بهره مند است که می توانید در یک زمان مشخص شده به نتیجه عالی در بهبود وضعیت پوست خود دست پیدا کنید. از جمله روتین مراقبتی که در فصل بهار باید داشته باشید، به شرح موارد ذکر شده در زیر می باشد:

1.     شوینده مخصوص پوست حساس

از آنجایی که پوست در این فصل با حساسیت و آلرژی های پوستی زیادی روبرو می شود، بهتر است که به سراغ خرید شوینده های مخصوص بروید. پس مرحله اول به شستشو صورت با شوینده مخصوص اختصاص پیدا می کند.

2.     تونر پوست حساس

از آنجایی که پوست شما آسیب پذیر شده است، بهتر است که اسکراب و لایه بردار را در زمانی که پوست شما آرام تر شد انجام دهید. تونرها به کمک پد مخصوص برای تمیز کردن منافذ پوستی به کار برده می شوند و از اهمیت زیادی برخوردارند.

3.     ماسک صورت خنک کننده

برای آنکه بتوان شوک درمانی به پوست وارد کرد، بهتر است که استفاده از ماسک های خنک کننده را در اولویت قرار دهید. ماسک یخ یا زغال از اهمیت زیادی بهره مند هستند و می توانید از آن ها برای کاهش حساسیت های پوستی استفاده کنید.

این ماسک می تواند به صورت خانگی آماده شده و یا ماسک های آماده باشد. در هر صورت انتخاب آن به سلیقه و هزینه ای که قرار است برای آن صرف کنید مربوط است. به این صورت می توانید پوست خود را در بهترین شکل ممکن درمان کنید.

4.     سرم ضد آلرژی پوست یا ضد جوش و آکنه و التهابات پوستی

از انواع سرم های زیادی که برای پوست های حساس به کار برده می‌روند موجود هستند. بنابراین بهتر است با کمی تحقیق و بررسی و آشنایی با سرم برندهای معتبر و معروف، بهترین محصولات را تهیه و خریداری کنید. خرید سرم های قوی از اهمیت بیشتری بهره مند است.

5.     سرم های دور چشم

استفاده از سرم دور چشم همیشه باید انجام شود. چرا که سرم های لیفت دور چشم و چین و چروک های پوستی از پایه ثابت روتین های پوستی قرار دارند که نباید کنار گذاشته شوند. به صورت کلی، سرم دور چشم از سن 25 سال به بعد لازم و ضروری است.

6.     سرم لیفت صورت

استفاده از سرم لیفت صورت برای جوانسازی و درخشان کردن پوست نیز از اهمیت زیادی بهره مند است. سرم های معروف زیادی وجود دارند که می توانید با کمی تحقیق با آن ها آشنا شوید و به خرید بهترین آن ها بپردازید.

چرا که تنها یک سرم با کیفیت از برند مشهور می تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند. انواع سرم های زیادی در این زمینه موجود هستند.

7.     کرم آبرسان

از آنجایی که ماسک ها و سرم های ضد آلتهاب باعث می شوند تا کمی پوست با خشکی روبرو شود، بهتر است که از کرم آبرسان با کیفیت در این مرحله از روتین پوستی در فصل بهار استفاده کنید. بهتر است که در انتخاب کرم آبرسان، محصولات با کیفیت و درجه یک را در اولویت قرار دهید.

کلام آخر

مراقبت پوستی برای هر فصل و هر زمانی لازم و ضروری است.  اما نکته ای که در رعایت و انجام آن حائز اهمیت است، اینجاست که انجام این روتین پوستی باید با بهترین محصولات صورت بگیرد تا پوست شما با آسیب و حساسیت های بیشتر روبرو نشود. همچنین تغییر برخی از جزئیات روتین پوستی با توجه به نوع فصل و آسیب هایی که برای پوست به همراه دارد، لازم و ضروری است و می تواند شما را به یک نتیجه عالی برساند.

 

دوره‌های مرتبط:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *