آشنایی با ماسک های طبیعی مو

ترمیم موهای آسیب دیده همیشه هم نیازمند صرف هزینه های زیاد نیست. گاهی می توانید با استفاده از انواع ماسک های مو طبیعی که به روش های خانگی درست می شوند، به مراقبت از موهای خود بپردازید. پس دیگر وقت آن رسیده است که با این ترفندها آشنا شده و آن ها را در روتین مراقبتی خود قرار دهید. استفاده از روش های خانگی نه تنها سلامتی موهای شما را به خطر نمی اندازد، بلکه کم هزینه است و باعث درخشان و زیباتر شدن موهایتان می شود. در این مقاله آشنایی با ماسک های طبیعی مو را برای شما قرارداده‌ایم.

انواع ماسک طبیعی مو

فرقی نمی کند که موهایتان خشک و شکننده شده، یا دچار شوره و ریزش شدید شده است. در هر صورت با استفاده از روش های خانگی و درست کردن ماسک طبیعی مو می توانید سلامت موهای خو را بازگردانید. از جمله مهمترین مزایای این دسته از ماسک ها، این است که در ساختار خود از ترکیبات طبیعی بهره برده اند که مستقیما باعث تقویت ریشه موهای شما می شوند.

در عین حال، آماده کردن این دسته از ماسک ها، کم هزینه تر است و در سریع ترین زمان آماده می شود. بهتر است با برخی از انواع ماسک های طبیعی مو آشنا شوید.

ماسک کلاژن مو

اگر از ریزش و شکننده بودن تار موهای خود خسته شده اید، بهتر است که با چند ترکیب ساده ماسک کلاژن ساز را آماده کنید. روغن زیتون، روغن نارگیل، آب و پودر کلاژن یک ترکیب فوق العاده برای از بین بردن ریزش موهای شما می باشد. همچنین باعث نرم و مرطوب شدن موها می شود. این ماسک مو را تا 20 دقیقه به روی موها قرار داده و سپس آن را با شامپو و آب گرم شستشو دهید.

ماسک روغن کرچک

شوره زدن موها و خشکی پوست سر یکی از دغدغه های افراد می باشد که با یک ماسک طبیعی می توانید به راحتی آن را برطرف کنید. این ماسک به هیچ چیزی جز روغن کرچک نیازی ندارد. پس آن را درون کاسه ریخته و به مدت 10 ثانیه گرم کنید. سپس ماسک آماده شده را به روی پوست سر و ساقه موها بزنید. 15 دقیقه به آن استراحت دهید و سپس آن را با شامپو و آب گرم بشویید.

ماسک آب پیاز

برای از بین بردن ریزش موها، تنها کافی است پیاز را رنده کرده و آب آن را درون یک اسپری بریزید. سپس ریشه موهای خود را اسپری کرده و به آن تا نیم ساعت استراحت دهید. در نتیجه موها را با شامپو و آب گرم بشویید. این روش عالی در قطع ریزش موها معجزه می کند.

ماسک نارگیل+ پودر کاکائو و دارچین

مخلوط کردن این سه ترکیب فوق العاده، نقش مهمی را در ضخیم کردن تارهای نازک مو بازی می کند. بنابراین می توانید آن ها را به مدت 30 دقیقه به روی ساقه موهای خود بزنید و شاهد نتیجه چشم گیر آن باشید. این ماسک به تقویت فولیکول های مو کمک می کند.

ماسک آلوئه ورا

اگر موهای شما خشک و آسیب دیده و وز می باشد، می توانید از ژل گیاه آلوئه ورا برای رطوبت بخشیدن و آبرسانی موهای خود استفاده کنید. تنها کافی است ژل این گیاه را به صورت کامل در آورده و له کنید تا به صورت خمیری شکل در آید. سپس آن را به مدت 30 دقیقه به روی موها قرار دهید و بعد با آب گرم و شامپو بشویید.

ماسک روغن نارگیل + ماست + آب لیمو و تخم مرغ

این چهار ترکیب فوق العاده می توانند تاثیر عالی و چشم گیری در آبرسانی و مرطوب کنندگی موهای خشک داشته باشند. تنها کافی است آن ها را با یکدیگر ترکیب کرده و از پوست سر تا انتهای موها را آغشته کنید. بعد از 20 دقیقعه می توانید موها را با شامپو و آب گرم بشویید و شاهد اثر بخشی بی نظیر آن باشید.

کلام آخر

همانطور که می دانید، استفاده از انواع ماسک های آماده هزینه بر می باشد که همه افراد قادر به تهیه آن ها نیستند. اما با چند ترکیب ساده در خانه می توانید به راحتی انواع ماسک مو طبیعی را آماده کرده و یک روتین مراقبتی عالی داشته باشید. این دسته از ماسک ها، می توانند به آبرسانی و حالت دهی موهای شما کمک کرده و آسیب هایی اعم از مو خوره، ریزش، شوره و .. را کاهش دهند.

برای مشاهده دوره های آموزشی در اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *