استفاده از حنا برای تقویت موها

یکی از روش های قدیمی که همه شما برای یکبار هم که شده، آن را تجربه کرده اید، استفاده از حنا برای تقویت موها می باشد. در واقع استفاده از حنا یکی از بهترین روش های خانگی است که به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند. در عین حال، رنگی جذاب و زیبا به موهای شما می بخشد که انتخاب کردن آن به سلیقه شما وابسته است.

خاصیت بی نظیر حنا برای تقویت موها

همانطور که به ارزش حنا از زمان گذشته واقف هستید، این محصول سرشار از مواد مغذی می باشد که به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند. علاوه بر آن، رشد موهای شما را بهتر کرده و یک روش کم هزینه و بی ضرر محسوب می شود که بدون نیاز به مهارت خاصی می توانید از آن در خانه استفاده کنید.

موها از پروتیئن کراتین طبیعی بهره مند هستند که عوامل متعددی از جمله نور خورشید، گرما و حرارت زیاد اتو و سشوار، رنگ کردن مو و دکلره، داشتن رژیم غذایی و .. باعث آسیب رساندن به تارهای مو و ریزش شدید آن ها می شود. به این ترتیب حنا یکی از روش هایی است که به صورت چشم گیری سلامت موهای شما را به همراه می آورد.

از مهمترین خواص حنا می توان به از بین بردن شوره سر، ریزش و مشکلات میکروبی در موها و پوست سر اشاره کرد. استفاده از حنا همچنین باعث جلوگیری از سفید شدن زودرس موها می شود. به موهای شما حالت داده و تولید چربی در موها را متعادل می کند.

نحوه استفاده از حنا به چه صورت است؟

با توجه به اهمیت حنا و تاثیر آن در تقویت موها، بهتر است بدانید که نحوه استفاده از آن به ترفند و مهارت خاصی نیاز ندارد. پس می توانید به راحتی از آن در خانه استفاده کنید. می توانید برای استفاده از حنا مطابق مراحل زیر عمل کنید.

  1. حنا را با مقداری آب مخلوط کنید. به صورتی که حالت خمیری به دست آورد و شل نشود.
  2. دستکش های یکبار مصرف را دست کرده و حنا را به روی موهای خود بزنید.
  3. اجازه دهید که حنا 4- 5 ساعت به روی موهای شما مانده و استراحت کند.
  4. سپس آن را شسته و شاهد یک نتیجه چشم گیر در آن باشید.

قبل از آنکه از حنا استفاده کنید، بهتر است که از یک لباس مخصوص و یا پیشبند رنگ استفاده کنید تا لباس شما لک نشود. همچنین می توانید برای قهوه ای تر شدن موها، از قهوه و یا چای سیاه دم کرده درون حنا آماده شده استفاده کنید.

اگر به قرمز شدن موهایتان علاقه دارید، بهتر است از چای قرمز یا آب چغندر یا گلبرگ استفاده کنید. استفاده از حنا برای تقویت موها به حالت پذیری و شفافیت موهای شما کمک می کند.

تهیه ماسک مو با حنا

با توجه به اینکه حنا از خاصیت درمانی و تقویت کنندگی عالی بهره مند است، می توانید از آن برای درست کردن ماسک مو نیز استفاده کنید. از جمله مهمترین موادی که می توانید با حنا مخلوط کرده و از آن یک ماسک مو قوی و خانگی برای تقویت موهای خود استفاده کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترکیب حنا و موز که به درخشان و براق شدن موها و درمان موخوره کمک می کند.
  • حنا و قهوه که رنگ جذابی به موهای شما بخشیده و آن را نرم و لطیف می کند.
  • ترکیب حنا و شیر نارگیل که برای موهای خشک مناسب است و به عنوان نرم کننده عمل می کند.
  • ترکیب حنا و شنبلیله که باعث بهبود بخشیدن به سلامت مو و پوست سر می شود.
  • ترکیب حنا و چای سبز باعث پوشاندن موهای خاکستری شده و برای متعادل کردن چربی پوست سر مناسب است.
  • ترکیب حنا و گلبرگ هیبیسکوس که به کنترل سلامتی و از بین بردن شوره پوست سر کمک می کند.

کلام آخر

از انواع گیاهان دارویی و باستانی که از سال های سال به عنوان رنگ مو و یک عامل تقویت کننده مو به کار برده می شد، حنا محسوب می شود که از خاصیت قوی ضد میکروب و ضد قارچ بهره مند است. پس به سلامت پوست سر و موهای شما کمک شایانی می کند. می توانید به کمک حنا موهایی شاداب و درخشان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *