اپیلاسیون و فواید آن

از بین بردن موهای زائد یکی از مهم‌ترین دغدغه های افراد محسوب می شود. چرا که برای افراد پرُ مو، یک کار پر هزینه و وقت گیر می باشد. اما مدتی است که تکنیک اپیلاسیون برای از بین بردن سریع و طولانی مدت موهای زائد بدن به کار برده‌می‌شود که به شدت مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بهتر است‌بدانید که این تکنیک از فواید زیادی برخوردار است که می توانید از آن ها بهره‌مند شوید.

اپیلاسیون چیست؟

از آنجایی که شیو کردن یک روش وقت گیر و آزار دهنده برای از بین بردن موهای زائد است، از یک تکنیک عالی به نام اپیلاسیون استفاده می شود. این تکنیک در واقع از یک واژه فرانسوی گرفته شده است که طی انجام آن، موها از ریشه کنده می شوند.

این روش با انواع ترفندهای گرم و سرد صورت می گیرد و محدودیتی در استفاده ندارد. پس برای تمام نقاط بدن به راحتی قابل استفاده است. همچنین خانم ها و آقایان می توانند از این روش استفاده کنند. روش گرم از رایج ترین روش هایی است که برای اپیلاسیون در سالن های آرایشگاهی استفاده می کنند.

در این روش، موم سفت لازم است تا درون حرارت به مقدار لازم آب شود. در نتیجه به کمک یک یک تکه پارچه آب ندیده، برای برداشتن موهای زائد به کار برده می شود. اپیلاسیون یک حرکت سریع است که در کمترین زمان، موهای زائد را از ریشه کنده و از بین می برد.

اپیلاسیون از چه فوایدی بهره مند است؟

یکی از اصلی ترین فواید این ترفند، کندتر شدن روند رشد موهای زائد می باشد. پس هر بار بعد از انجام، مدت زمان بیشتری برای رشد دوباره موها و اپیلاسیون آن ها زمان می برد. به همین دلیل است که امروزه به یکی از روش های محبوب تبدیل شده است.

از جمله مهمترین فوایدی که این روش از آن بهره مند است و باعث شده به طرفداری زیادی در بین افراد دست پیدا کند، شامل موارد ذکر شده در زیر هستند:

  • این ترفند به صورت چشم گیری، لطافت و نرمی پوست را به همراه می آورد. در نتیجه بافت های مرده پوست از بین رفته و پوست شما نرم می شود.
  • استفاده از اپیلاسیون، به هیچ عنوان خارش و حساسیت ایجاد نمی کند. البته برای کسانی که مشکلات پوستی دارند این موضوع صدق نمی کند و آن ها بهتر است که زیر نظر پزشک این کار را انجام دهند.
  • اپیلاسیون بدون ایجاد بریدگی و زخم باعث کندن موها می شود و مشکلی ایجاد نمی کند. تنها ممکن است چند ثانیه بعد از کندن موم التهاب کوچکی وجود داشته باشد که سریعا از بین می رود.
  • کسانی که موهای پرپشتی دارند، با هر بار اپیلاسیون می توانند شاهد کاهش چشم گیر موهای بدن خود باشند. در نتیجه احساس بهتری خواهید داشت.
  • با اپیلاسیون می توانید پوستی صاف و بدون مو مانند پوست بچه داشته باشید. این ترفند حتی کوچک ترین موها را از ریشه کنده و از بین می برد.
  • علاوه بر کندن موهای زائد، به لایه برداری پوست نیز می پردازد. پس سلول های مرده نیز به همراه موها کنده شده و جوش های زیر پوستی از بین می روند.
  • از آنجایی که موم در بخش بزرگی از پوست پخش‌می‌شود، در نتیجه خیلی سریع کنده و باعث از بین بردن موها می شود.

نکات مهم در اپیلاسیون

از جمله مهمترین نکاتی که در انجام این ترفند حائز اهمیت  است و باید به آن ها توجه کنید، شامل موارد ذکر شده در زیر هستند:

  • پارچه ای که برای کندن موم استفاده می کنید، بهتر است که از نوع آب ندیده و پارچه مخصوص باشد. چرا که در غیر این صورت نمی تواند نتیجه درستی برای شما به همراه داشته باشد.
  • از آنجایی که کندن پارچه حاوی موم چسبناک از روی موهای زائد، به قدرت زیاد دست وابسته‌است، بهتر است که انجام آن را به یک فرد مهارت دیده‌واگذارکنید. چرا که کندن اشتباه پارچه از روی پوست، یا نداشتن سرعت کافی در انجام آن، باعث ایجاد التهابات پوستی و در نتیجه زخم و خون مردگی در نقاط حساس بدن می شود.
  • برای آنکه موم بتواند به بهترین شکل کندن موها را انجام دهد، باید به اندازه کافی گرم شود. پس از برداشتن موم سرد خودداری کنید.

کلام آخر

یکی از بهترین ترفندها برای از بین بردن موهای زائد، اپیلاسیون می‌باشد که در صورت استفاده صحیح از این روش، می‌توانید از فواید آن بهره‌مند شوید.

برای آموزش و مشاهده دوره‌های آرایشگری در اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *