تونر صورت چیست؟

یکی از دلایل زیبایی و جذابیت صورت در گرو داشتن پوستی سالم و شاداب است. داشتن پوست سالم نیازمند رعایت روتین پوستی مناسب و مراقبت از پوست است که دغدغه‌ی بسیاری از افراد را شامل می‌شود. پاکسازی پوست از باقی مانده‌ی شوینده‌ها و لوازم آرایشی و سایر موادی که سبب آلودگی می‌شوند، اولین مرحله‌ی روتین پوستی است. این وظیفه در روتین شما به عهده‌ی تونر صورت است. در ادامه با خصوصیات و نحوه‌ی ‌عملکرد آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 

تونر صورت چیست؟

تونرها از دسته محصولات مراقبت پوستی هستند که بافتی مایع دارند، و پس از شست و شوی کامل صورت با شوینده‌ی متناسب آن برای پاکسازی صورت از آلودگی‌ها به منظور تنظیم php مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع علاوه بر پاکسازی، موارد مورد نیاز پوست که نقش به سزایی در سلامت آن دارند را تامین می‌کند. در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، لطافت، نرمی آبرسانی پوست کمک می‌کند.

علاوه بر این برای انواع پوست تاثیر گذار است. اگر پوست شما چرب یا مختلط است، سبب کاهش چربی اضافه پوست و بسته شدن منافذتان می‌شود. همچنین قرمزی، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست‌های خشک، حساس و نرمال را نیز کاهش می‌دهد.

 

چرا باید از تونر استفاده کنیم؟(علت ضرورت مصرف تونر صورت)

تونر با کیفیت و مرغوب سرشار از ترکیبات مفید و ضروری برای پوست شماست، که در احیا و تغذیه رسانی به پوست بسیار موثر است. با این وجود در گذشته برخی بر این باور بودند که به دلیل وجود الکل در ترکیبات تونر رطوبت پوست از بین رفته و سبب آسیب به آن می‌شود. بنابر این باید در انتخاب تونر مناسب دقت کافی را داشته باشید. چرا که یک تونر صورت مناسب نه تنها آسیب نمی‌رساند بلکه به علت داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان سبب آبرسانی، تسکین و ترمیم پوست می‌شود.

 

فواید استفاده از تونر صورت

  • بسته شدن منافذ پوست

مقداری از تونر را روی یک پد آرایشی یا پنبه بریزید و به آرامی روی پوست خود کشیده و ماساژ دهید. با این کار چربی‌های اضافه‌ی پوست پاک شده و در نتیجه منافذ باز آن بسته خواهد شد. از طرفی منافذ باز مکان مناسبی جهت تجمع آلودگی‌ها و باکتری‌ها است، که این تجمع سبب باز تر شدن منافذ خواهند شد، بنابر این پاکسازی به واسطه‌ی تونر از این امر جلوگیری می‌کند.

اهمیت کوچک شدن منافذ را به هنگام میکاپ کردن صورت درک می‌کنید. چرا که منافذ زیاد پوست شما را شبیه پرتقال نشان می‌دهد.

 

  • تنظیم سطح PH پوست

برخلاف پوست ما که به صورت طبیعی اسیدی است(PH بین 5 تا 6)، صابون‌های شست و شوی صورت قلیایی هستند. در نتیجه به هنگام شست و شو تعادل پوست برهم می‌خورد. با استفاده از تونر‌ها می‌توانید تعادل و شرایط پوست را با تسریع به حالت اولیه برگردانید.

 

  • مرطوب سازی پوست

تونر‌ها سبب جذب بهتر مرطوب کننده‌ها به عمق پوست می‌شوند، بنابر این آبرسانی به پوست بیشتر می‌شود.

 

  • جلوگیری کردن از ایجاد موهای زیر پوستی

از آنجایی که تونر‌ها حاوی موادی چون اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها هستند، در جلوگیری از رویش مو‌های زیر پوستی موثر هستند.

 

  • ایجاد لایه محافظتی روی پوست

تونر‎‌ها یک لایه‌ی محافظتی روی سطح پوست ایجاد می‌کنند تا از نفوذ کلر و سایر مواد معدنی موجود در آب به پوست جلوگیری کنند.

 

  • کنترل و کاهش جوش و آکنه

گلیکولیک، سالیسیک اسید و نیاسینامیدها از جمله مواد به کار رفته در تولید تونر‌ها هستند که همگی در درمان آکنه و جوش موثر هستند. این مواد با کنترل کردن چربی پوست ظاهرو قرمزی آکنه‌ها را کمرنگ کرده و روشنی پوست را با خود به ارمغان می‌آورد.

 

بهترین زمان استفاده از تونر صورت چیست؟

برای شروع استفاده از تونر می‌توانید در ابتدای روز برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید و در انتهای شب قبل از خواب جهت تغذیه و آبرسانی پوست خود به کار ببرید.

اگر دارای روتین پوستی هستید، بهتر است تونر صورت را میان استفاده از شوینده و مرطوب کننده استفاده کنید. با این کار شما از یک روتین پوستی مناسب برخوردار هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *