تونر مو چیست و چه کاربردی دارد؟

از مهمترین محصولات آرایشی و مراقبتی که برای موها به کار برده می شود، تونر‌ مو هستند. حتما برای همه شما اتفاق افتاده است که بعد از انجام دکلره، موهایتان نارنجی یا زرد شده است. این تغییر رنگ بسیار آزاردهنده می باشد و جلوه موهای شما را خراب می کند. به همین دلیل اینجاست که تونر مو به کار برده می شود و می توانید از آن استفاده کنید.

 

از تونر مو به چه منظور استفاده می شود؟

از جمله مهمترین محصولات مراقبتی موها که برای خنثی کردن تناژ زرد یا نارنجی به کار برده می شود، تونرها هستند. این محصول برای کسانی که موهایشان را دکلره کرده اند مناسب است و باعث ایجاد تغییر رنگ در مو می شود و از یک اثرگذاری عالی بهره مند است.

تونرها در شکل ظاهر از رنگ های فوق العاده جذاب آبی، بنفش یا نقره ای بهره برده اند که برای احیای موهای شما استفاده می شوند. پس اگر از آسیب دیدن موهای خود بعد از دکلره آزرده خاطر هستید، نگران نباشید. چرا که می توانید به کمک تونر، موهای رنگ پریده خود را شفاف و براق کنید.

نکته مهمی که در رابطه با این محصول حائز اهمیت است، اینجاست که تونرها به صورت کامل باعث ایجاد تغییر رنگ در موهای شما نمی شوند. اما می توانند به اصلاح ایرادات و نقص های آن بپردازند. پس بهتر است که توقعی بیشتر از این از این محصول آرایشی نداشته باشید.

 

از تونر مو به چه منظور استفاده می شود؟
از تونر مو به چه منظور استفاده می شود؟

 

انواع تونر مو و طرز استفاده از آن ها

با توجه به کاربرد مهم این محصول، همانطور که ذکر شد، تونرها در انواع رنگ بندی های متنوعی ساخته شده اند. پس هر رنگ آن از ویژگی های مهمی بهره مند است و به منظور کار خاصی تولید شده است. بهتر است که در ادامه با آن ها آشنا شوید.

تونر بنفش یا نقره ای

از انواع تونرهایی که نقش مهمی را در حفظ رنگ موهای روشن به کار برده می شود، این رنگ تونر می باشد. این محصول یک ترکیب ملایم و لطیف دارد که نارنجی رنگ شدن موهای دکلره شده را به صورت کلی از بین می برد. بهتر است که در هفته 2 تا 3 بار از این تونر استفاده کنید تا شاهد نتیجه آن باشید.

تونر بنفش

این نوع تونر تنها به منظور خنثی کردن رنگ زرد در موهای دکلره شده به کار برده می شود. پس زمانی که نتوانستید موهای خود را روشن تر از پایه زرد کنید، باید به سراغ تونر بنفش رنگ بروید. این تونر رفله های بد رنگ را خنثی می کند، اما به صورت کامل نمی تواند آن ها را از بین ببرد.

تونر دارای آمونیاک

از انواع تونرهایی که به صورت رنگی ساخته شده اند، نوع آمونیاک دار است. این محصول از رنگ موقت بهره برده است که باعث تغییر رنگ در ساقه موها می شود. این محصول برای روشن کردن موها به کار برده نمی شود و در واقع به روی موهای روشن قابلیت استفاده داشته و آن را رنگ موقت می کند.

 

نکات مهم در استفاده از تونر مو

در رابطه با تونر نکات مهمی حائز اهمیت هستند که اغلب افراد به آن ها توجهی نمی کنند. به همین دلیل عدم توجه به آن ها باعث می شود تا افراد توقع اضافی تری از تونرها داشته باشند و نتوانند به درستی از آن ها استفاده کنند. این نکات شامل موارد زیر است:

  • تونر باعث ایجاد تغییر رنگ کلی در موها نمی شود و تنها ته رنگ آن را اصلاح می کند.
  • تونرها به روی موی تیره تاثیر گذار نیستند و برای موهای دکلره و روشن مناسب اند.
  • استفاده از تونرها باعث روشن تر و ملایم تر شدن رنگ موی شما می شود.
  • استفاده از آن ها در بخش یا قسمتی از موها به راحتی قابل انجام است.
  • تونرهای آمونیاک دار از نوع موقت می باشند و بعد از هر بار شستشو موها کمرنگ تر می شوند.

 

نکات مهم در استفاده از تونر مو
نکات مهم در استفاده از تونر مو

 

کلام آخر

در رابطه با تونر مو و نکات مهمی که راجع به آن ذکر شد، بهتر است که در زمان مورد نیاز استفاده از آن ها را فراموش نکنید. استفاده از یک تونر با کیفیت به نتیجه بهتر کمک می کند. پس بهتر است که آن را از برند معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا سلامت موهای شما به خطر نیوفتد.

 

معرفی دوره آموزشی مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *