دلیل زود سفید شدن مو در بانوان

یکی از دغدغه های بانوان، دچار شدن به سفیدی زودرس در موها می باشد. از آنجایی که سفید شدن موها با افزایش سن همراه است، زمانی که این اتفاق زودتر از موعود رخ می دهد، برای بانوان کمی نگران کننده است. اما بهتر است بدانید که قطعا دلایل قانع کننده ای برای این اتفاق وجود دارند که بهتر است با آن ها آشنا شوید. دلیل زود سفید شدن مو در بانوان

دلیل مهم سفیدی زودرس موها

زیبایی و سلامت موها یکی از مهمترین عوامل محسوب می شود. اما زمانی که به دلایل متعددی موها زودتر سفید می شوند، تا حدی  زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهند. از آنجایی که موهای مشکی و پرپشت، چهره را جوان تر نشان می دهد، به محض سفید شدن تارهای مو، زنگ خطر به صدا در می آید.

خیلی از افراد به محض سفید شدن موهایشان استرس گرفته و ناراحت و پریشان می شوند. دلایل متعددی وجود دارند که باعث بروز این اتفاق می شوند که باید با آن ها آشنا شوید.

1. وراثت اصلی ترین دلیل

از مهمترین دلایلی که همه به آن واقف هستند و به شدت تاثیرگذار است، بحث وراثت است. اغلب خانواده هایی هستند که موهایشان در سنین جوانی سفید می شود و این ژن را به دیگران نیز انتقال می دهند. پس از مهمترین دلایل آن عامل وراثت می باشد که متاسفانه افراد زیادی درگیر آن هستند.

2. استرس و ناراحتی های عصبی

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود تا موهای شما زودتر از زمان اصلی سفید شود، استرس، ناراحتی های عصبی و فشار زیاد مسائل می باشد. به همین دلیل اگر با این موارد درگیر هستید، بهتر است هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

3. کمبود ویتامین

برخی از مواقع کمبود بعضی از ویتامین ها در بدن، با سفید شدن مو همراه می شود. ویتامین های B، E و A از اصلی ترین های هستند که در سلامت سلول ها مو از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. همچنین ویتامین C باعث تقویت ملانین مو شده و از سفیدی بیشتر موها جلوگیری می کند.

4. مشکلات هورمونی

عوامل هورمونی که کمتر کسی به آن توجه می کند، تاثیر زیادی به روی سفید شدن موها دارد. به این صورت که وقتی ترشح هورمون های هیپوفیز و تیروئید به درستی صورت نگیرد، می تواند روند تندتر شدن سفیدی موها را بیشتر کند.

5. مواد شیمیایی

استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی مو از جمله دکلره، ماسک های شیمیای غیر استاندارد، فرم دهنده های دائم و … می توانند تاثیر مستقیمی به روی ملانوسیت بر جای بگذارند. در نتیجه باعث وارد شدن شوک به سلول های مو شده و سفید شدن آن ها را به همراه دارد.

6. بیماری های خود ایمنی

در مواقع نادری، یکسری از بیماری ها وجود دارند که وقتی فرد به آن ها دچار می شود، به صورت ناخودآگاها سیستم ایمنی بدن به سلول های سالم حمله می کنید. این بیماری ها می توانند شامل آلوپسی آره آتا، بیماری ویتیلیگو یا پیسی و … باشند.

7. استفاده از سیگار

افراد سیگاری به دلیل استفاده از دخانیات همواره بیشتر با سفیدی موهایشان روبرو هستند. چرا که ارتباط مهمی بین سیگار و سفید شدن موها وجود دارد. پس می تواند باعث آسیب رساندن به ملانوسیت های فولیکولی مو شود.

8. مصرف داروهای خاص

کسانی که به انواع بیماری هایی اعم از سرطان دچار هستند و داروهای شیمی درمانی را مصرف می کنند، در برخی از مواقع ممکن است ملانین موها کاهش یافته که به سفیدی زودرس موها دچار می شوند.

با توجه به موارد ذکر شده بهتر است بدانید که روش های زیادی برای جلوگیری از سفید شدن موها در سن جوانی وجود دارند. اما برای از بین بردن سفیدی ها راه حلی جز رنگ کردن موها وجود ندارد. به این ترتیب بهتر است هر چه سریع تر، دلیل اصلی سفیدی موهای خود را پیدا کنید.

کلام آخر

از آنجایی که داشتن موهای پر و مشکی در بین خانم ها از اهمیت زیادی بهره مند است، سفید شدن زودرس موها برای آن ها یک عامل نگران کننده است. چرا که تصور می کنند زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار داده است. اما اینطور نیست و سفیدی موها در عین حال که رخ می دهد، می تواند حالت خاصی در موهای شما ایجاد کند. پس نگران نباشید.

برای آموزش و مشاهده دوره‌های ما کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *