شناخت ابزار و لوازم مش کردن مو

یکی از ترفندهای آرایش کردن موها، مش می باشد که از مدت ها قبل مورد طرفداری همه بانوان و حتی آقایان خوش سلیقه قرار گرفته است. با این تفاوت که نحوه اجرای مش در سالن های آرایشگاهی مدرن اندکی به روزتر شده است. نکته مهمی که قبل از شروع این کار حائز اهمیت است، شناخت ابزار و لوازم مش کردن مو می باشد. به این صورت می توانید انجام این روش رنگ مو را به صورت اصولی انجام دهید.

لیست ابزارها و لوازم مش کردن مو

اگر دوست دارید که به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید، بهتر است که رعایت تمامی اصول را در این زمینه حائز اهمیت قرار دهید. به این ترتیب، مش کردن موها یکی از ترفندهای خوش حالت و زیبا شدن مو می‌باشد که در عین تاثیر زیادی که در زیبایی چهره شما دارد، می تواند نتیجه ای برعکس به همراه داشته‌باشد.

به همین دلیل است که برای حفظ زیبایی و سلامت موها، بهتر است که استفاده از انواع لوازم و وسایل مهم در زمان مش کردن مو را حائز اهمیت قرار‌دهید. تنها در این صورت است که دقت کار شما افزایش یافته می‌توانید نظر مشتری را جلب کنید.

به جرات می توان گفت که مش کردن موها، بدون این ابزار و وسایل به راحتی امکان پذیر نیست. پس برای شناخت ابزار و لوازم مش کردن مو با ما همراه شوید.

استفاده از تجهیزات اولیه

حوله، پیشبند و دستکش از جمله تجهیزاتی هستند که نظافت را در زمان کار برای شما به همراه می آورند. به این صورت که بهتر است از تعدادی حوله و پیشبند و دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. در واقع این کار باعث می شود تا رنگ به اطراف لباس پاشیده نشود. همچنین از ریختن رنگ به روی پوست بدن نیز جلوگیری می شود. استفاده از پیراهن دکمه دار به جای پیشبند نیز تصمیم هوشمندانه‌ای است.

وازلین

همانطور که می دانید، چکیدن رنگ به اطراف گوش و گردن یکی از مشکلات رایجی است که همه افراد تجربه می کنند. بنابراین به کمک یک وازلین یا لوسیون، بهتر است که نواحی اطراف صورت از جمله گوش و گردن، امتداد موها و خط مو چرب شود.

انتخاب رنگ مناسب

رنگ مویی که انتخاب می کنید، باید کاملا هوشمندانه باشد. در این انتخاب بهتر است رنگ پوست، رنگ چشم و موهای طبیعی خود را در نظر بگیرید. به این صورت می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کلاه یا رول مش

از مهمترین تجهیزاتی که مش کردن مو را برای شما به راحتی ممکن می کند، کلاه مش است. این کلاه قبل از اعمال رنگ مو، به روی سر گذاشته می شود. از جنس سیلیکونی و قابل شستشو بهره مند است که سوراخ های ریزی به روی آن اعمال شده است. همچنین می توانید به جای کلاه به سراغ رول مش نیز بروید. این رول ها کمک می کنند تا در مصرف رنگ خود صرفه جویی کنید.

اپلیکاتو، برس و شانه دندان پهن

در شناخت ابزار و لوازم مش کردن مو بهتر است بدانید که برای رنگ کردن ریشه موها، به اپلیکاتور نیازمند است که از یک سری تیز بهره برده است و ظرافت را برای شما به همراه می آورد. همچنین شانه و برس نیز برای پخش کردن رنگ به صورت یکنواخت به شما کمک می کنند.

گیره های پلاستیکی

برای جدا کردن موهایی که قصد رنگ کردن آن ها را ندارید، بهتر است از گیره های پلاستیکی استفاده کنید. همچجنین می توانید برای تقسیم بندی کردن موها برای مش دقیق تر، به سراغ این نوع گیره بروید.

تخته مش

برای صاف نگه داشتن تارهای مو و جلوگیری از چروک شدن آن ها، می توانید از تخته مش استفاده کنید.

قلاب مش

برای آن که بتوانید به صورت دقیق موها را از درون سوراخ های کلاه مش خارج کنید، به قلاب نیاز خواهید داشت.

کلام آخر

برای آنکه بتوانید تخصص کافی در زمینه رنگ کردن موها را به دست آورید، باید ابتدا با لیست لوازم و ابزارهای مش مو آشنا شوید. به این صورت می توانید کار خود را کاملا اصولی آغاز کنید و شاهد یک نتیجه عالی و چشم گیر باشید. پس بهتر است که استفاده از هر یک از ابزارها را مدنظر قرار داده و فراموش نکنید. چرا که استفاده از آن ها دقت کار شما را افزایش می دهد.

برای مشاهده دوره آموزشی مش کردن مو در اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *