طراحی حنا روی دست

یکی از ترفندهای سنتی جذاب که از زمان قدیم خانم ها عاشق آن بودند، طراحی حنا روی دست بود. این ترفند بیشتر در پاکستان و جنوب کشور اجرا می شود و طرفداران زیادی دارد. پس ترکیب طراحی حنا روی دست در کنار لباس های مخصوص جنوبی، ظاهر فوق العاده جذابی برای خانم ها ایجاد می کند. اگر شما نیز دوست دارید که با شیوه طراحی حنا روی دست آشنا شوید، با ما همراه باشید.

طراحی حنا روی دست به چه صورت ممکن است؟

انواع نقش و نگارهایی که به روی دست توسط طراحان حنا اجرا می شود، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این دسته از طراحی ها به روش های مختلفی قابل اجرا می باشد که می توانید آن ها را انجام دهید. به این صورت با کمی سلیقه می توانید یک اثر هنری جذاب خلق کنید.

از جمله مهمترین مراحل طراحی حنا به روی دست به صورت موارد ذکر شده در زیر هستند:

انتخاب طرح مورد نظر

در ابتدا، می توانید با یک جستجو ساده به انتخاب طرح مورد نظر در پینترست یا سایر سایت های جستجوگر بپردازید. از آنجایی که طراحی حنا ظریف و خاص است، به دقت و تمرکز زیادی نیازمند است. پس اگر تازه کار هستید، بهتر است به سراغ طراحی های ساده تر بروید.

آماده کردن حنا

برای آن که بتوانید به بهترین شکل ممکن طراحی را انجام دهید، حنا مخصوص را در رنگ مشکی تهیه کنید. سپس آن را آماده کرده و درون یک پارچه یا مقوای قیفی شکل بریزید. چرا که این ترفند طراحی را برای شما ساده و راحت تر می کند.

کشیدن طرح به روی کاغذ

یک کاغذ برداشته و دست خود را به روی آن قرار دهید. دور تا دور انگشتان را به روی کاغذ سفید بکشید. سپس طرح مورد نظر خود را به روی هر انگشت طراحی کنید. در نتیجه قسمت های طراحی شده را با قیچی یا کاتر درآورده و شابلون درست شده را به روی دست قرار دهید.

لازم است بدانید که شابلون های آماده ای نیز در بازار موجود هستند که می توانید آن ها را نیز تهیه کنید. این شابلون ها به صورت چسبنده به روی دست شما می چسبند و بعد از کشیدن طرح کنده می شوند.

کشیدن طراحی به روی دست

وقت آن رسیده است که طراحی حنا را به روی دست انجام دهید. پس شابلونی که خودتان آماده کرده اید یا خریده اید را به روی دست قرار داده و فضاهای خالی را با حنا به آرامی و با دقت پر کنید. اگر در کار طراحی حرفه ای هستید، می توانید بدون نیاز به شابلون این کار را انجام دهید.

همه چیز به سلیقه و مهارت شما در طراحی وابسته است. حتی می توانید کمی سلیقه به خرج داده و از طرح های ذهنی استفاده کنید که قطعا بی نظیر می شوند.

مرحله نهایی

زمانی که طراحی شما تمام شد، 20 تا 30 دقیقه به آن زمان دهید. سپس زمانی که احساس کردید حنا به اندازه کافی خشک شده است، به آرامی شابلون را کنده و حناهای اضافی را در زیر آب پاک کنید. در نهایت شاهد یک طرح جذاب و زیبا خواهید بود که فوق العاده بی نظیر است.

زمان ماندگاری طراحی حنا به روی دست چقدر است؟

بعد از آن که طرح دلخواه را به روی دست خود اجرا کردید، تا 2 هفته تقریبا با توجه به مراقبت های شما می تواند ماندگاری داشته باشد. چرا که در هر صورت این حنا موقتی است و هر چه میزان بیشتر در معرض رطوبت و شستشو قرار بگیرد زودتر پاک می شود.

لازم به ذکر است که برای افزایش ماندگاری و کیفیت طراحی کشیده شده و جلوگیری از حساسیت های پوستی، بهتر است که به سراغ خرید یک حنا با کیفیت و اورجینال بروید تا مشکلی برای شما ایجاد نکند. آموزش طراحی حنا به روی دست، با اندکی هوش و ذکاوت به راحتی قابل انجام است.

کلام آخر

یکی از ترفندهای تاتو موقت که امروزه در سالن های آرایشگاهی از آن استفاده می کنند، طراحی حنا روی دست است. اگر دوست دارید که بهترین طراحی ها را تجربه کنید، بهتر است که به یک سالن معتبر مراجعه کنید که بهترین تخصص را در این زمینه پیاده می کنند. طراحی حنا روی پوست دست یک تجربه شگفت انگیز است که هر بانوی خوش سلیقه ای باید کسب کند.

برای مشاهده دوره آموزشی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *