طراحی حنا روی پوست دست

از سنت های قدیمی و فوق العاده جذاب، طراحی حنا روی پوست دست است. این طراحی ها به اندازه ای خاص و منحصر به فرد هستند که نظر همه افراد را به خود جلب می کنند. پس بسیاری از افراد دوست دارند که از این طراحی ها استفاده کنند. جالب است بدانید که این دسته از طراحی ها، تنها به دست محدود نمی شوند و اگر زنان و دختران هندی را دیده باشید، شاهد این طراحی ها به روی پاها نیز خواهید بود.

مراحل طراحی حنا چگونه است؟

در نگاه اول شاید همه شما تصور کنید که کشیدن این نقش و نگارهای ظریف و پیچیده قطعا کار سختی است. نمی توان منکر این مسئله شد ولی کسی که مهارت کافی در طراحی داشته باشد به راحتی می تواند با رعایت اصول و مراحل لازم به طراحی حنا روی پوست دست بپردازد.

به این ترتیب، اگر شما نیز عاشق انواع طراحی های خاص حنا به روی دست هستید، بهتر است که مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید. به این صورت می توانید به راحتی خوش نقش و نگارترین طراحی ها را پیاده کرده و از آن لذت ببرید.

انتخاب طرح اولیه

در مرحله اول، قبل از شروع باید مشخص کنید که قصد طراحی چه نوع اشکالی را به روی دست دارید. انواع طراحی های متنوعی از گل ها، خطوط پیچیده، اشکال هندسی و ستاره و … قابل اجرا هستند که انتخاب هر یک از آن ها به سلیقه شما وابسته است.

البته پیشنهاد برای کسی که تازه کار است، انتخاب طرح های نسبتا ساده می باشد. پس بهتر است که طرح اولیه خود را به روی یک کاغذ مشخص کنید تا در زمان اجرای آن تسلط بیشتری داشته باشید. می توانید دست خود را به روی کاغذ گذاشته و دور آن را خط بکشید و سپس طراحی را به کمک یک مداد انجام دهید.

آماده سازی مواد اولیه حنا

بعد از آنکه مشخص کردید قصد طراحی چه نوع شکلی را دارید، وقت آماده سازی مواد می باشد. در این مرحله باید حنا مرغوبی را تهیه کنید و سپس آن را به صورت خمیری در آورید. طرز تهیه کردن آن بسیار ساده می باشد و تنها کافی است به اندازه ای متناسب خمیری شود و خیلی شل و یا سفت نباشد.

در نهایت حنا را درون یک کاغذ نایلونی قیفی شکل بریزید تا طراحی شبیه به یک مداد به دست آورد. به این صورت می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

کشیدن طراحی به روی دست

اگر از مهارت کافی در طراحی بهره مند هستید، تنها کافی است طرحی که به روی کاغذ آماده کرده اید را جلوی چشمان خود گذاشته و از روی آن کپی کرده و بکشید. اما اگر تازه کار هستید، می توانید طرح روی کاغذ را به وسیله قیچی برش زده و به روی دست قرار دهید.

به این صورت می توانید فضاهای خالی را با حنا پر کنید و در نهایت شابلون را بردارید. همچنین می توانید از شابلون های آماده چسبی استفاده کنید که طرح آماده ای را در اختیار شما قرار داده  است. در این زمان باید دقت و ظرافت زیادی به خرج دهید.

چرا که حساس ترین مرحله طراحی حنا روی پوست دست محسوب می شود. باید زمانی که قصد خارج کردن حنا از قیف کاغذی را دارید، بسیار آهسته این کار را انجام دهید تا حنای زیادی به بیرون ریخته نشود و طرح شما را خراب نکند.

برداشتن شابلون

مرحله آخر به برداشتن شابلون در صورت استفاده از آن اختصاص پیدا می کند. پس از حدود 1 الی 2 ساعت، به آهستگی شابلون را برداشته و حناهای اضافی را پاک کنید. خواهید دید که یک طراحی بی نظیر به روی دست شما پدیدار گشته است که زیبایی چشم گیری دارد.

با توجه به نوع کیفیت حنایی که تهیه می کنید، حداقل تا 3 هفته به روی دست شما ماندگاری دارد و کم کم پاک می شود.

کلام آخر

اگر شما نیز جذب زیبایی چشم گیر طراحی حنا روی پوست دست شده اید، می توانید با ترفند و آموزش ذکر شده به راحتی طراحی مخصوص به خود را انجام دهید و از جلوه آن در مهمانی های خودمانی لذت ببرید. همچنین در صورت داشتن مهارت در طراحی نقش و نگارها، کار شما آسان تر می شود و نتیجه بهتری خواهید داشت.

برای مشاهده دوره های آموزشی در اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *