نحوه ی آرایش صورت لاغر

با وجود هزاران آموزش ویدئویی، مجازی و حضوری باز هم افراد زیادی هستند که نسبت به انتخاب نوع و سبک میکاپ خود دچار مشکل و سردرگم شده اند. اولین و مهم ترین اصول میکاپ شناخت فرم صورت و آرایش بر اساس آن است. اگر به این نکته اهمیت دهید قطع به یقین نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت. اما بالعکس ممکن است میکاپی انجام دهید که فرم چهره‌ی گرد را گرد تر و صورت‌های لاغر را باریک تر نشان دهد، که این نتیجه خوبی به همراه ندارد. لذا پیشنهاد ما به شما شناخت فرم صورتتان است. اگر فرم صورت کشیده و لاغر دارید با ما همراه باشید.

 

همه چیز درباره‌ی آرایش صورت‌های لاغر و کشیده

 

  • انتخاب رنگ کرم پودر

اولین نکته در میکاپ و گریم صورت کشیده و لاغر انتخاب رنگ کرم پودر است. برای این منظور باید از کرم پودری همرنگ پوست و یا یکی دو درجه تیره تر استفاده نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر به میکاپ برنزه علاقه مند هستید، رنگ‌های تیره سبب لاغر نشان دادن صورت شما از آن چیزی که هست می‌شود. بالعکس بسیار روشن کردن پوست نیز رنگ پریدگی و بی حالی پوست را با خود به همراه دارد. بنابر این بهترین انتخاب کرم پودری نزدیک با تناژ رنگ صورتتان است.

 

  • نحوه‌ی درست کانتور گریم صورت لاغر

افرادی که صورت کشیده و لاغری دارند معمولا دارای پیشانی‌های بلندی هستند. بنابر این به هنگام کانتورینگ باید تمرکزتان را روی کانتور پیشانی و خط فک بگذارید تا صورت پهن تر نشان داده شود. برای این کار کانتور را از بخش گیجگاهی شروع و آن را تا قسمت رویش مو‌ها ادامه دهید. از طرفی از کانتورینگ گونه‌ها و بینی کاملا خودداری کنید، چرا که صورت را لاغر تر و کشیده تر می‌کند.

 

  • مدل ابروی متناسب با صورت‌های لاغر و کشیده

نوع مدل اصلاح ابرو‌های شما تاثیر به سزایی در لاغر و پر بودن صورت شما دارد. به هیچ عنوان ابروهایتان را نازک و دنباله‌ی‌ آن را کوتاه و دست کاری نکنید که این کار کشیدگی و لاغر بودن صورت را بیشتر نشان می‌دهد. در مقابل سعی کنید از مدل ابروهای پر پشت و پهن با دنباله‌ی بلند که به سمت و بالا و حالت کمانی دارند، استفاده کنید.

 

  • انتخاب مدل مناسب رژگونه صورت لاغر

برای اینکه چهره تان گرد تر و و توپر نشان داده شود، باید با استفاده از رژگونه گونه‌ها برجسته نمایید. از رژگونه‌های تیره و پر رنگ خودداری کنید و از رژ گونه روشن و براق استفاده کنید. در هنگام انجام آرایش، رژگونه را تنها به انتهای بیرونی گونه بزنید تا صورت را پهن تر و گرد تر نشان دهد.

 

  • آرایش چشم صورت لاغر

 

داشتن مژه‌های پر و بلند

یکی از نکاتی که برای میکاپ کاران به هنگام گریم صورت لاغر اهمیت دارد، جلب کردن توجه ها به قسمت بالای صورت است. بنابراین یکی از راه ‌های پیشنهادی آن‌ها استفاده از مژه مصنوعی و یا ریمل حجم دهنده و بلند کننده جهت جلب توجه چشم‌های شما است.

 

نوع خط چشم مناسب

برای تبدیل صورت لاغر به گرد، مدل درست خط چشم نیز موثر است. خط چشم‌های کشیده مانند خطم چشم‌های گربه‌ای برای شما مناسب هستند.

 

انتخاب درست سایه

در انتخاب رنگ سایه به هیچ وجه از رنگ‌ها‌ی تیره و اسموکی استفاده نکنید. بالعکس با وجود رنگ‌های روشن در میکاپ چشم،  با درشت نشان دادن چشم‌های خود جذابیت خود را چند برابر کند.

  • رژ لب مناسب صورت لاغر

اگر اندازه‌ی لب‌های شما کوچک است قبل از استفاده از رژ لب، با استفاده از خط لب تیره فرم آن‌ها را درشت تر و حجیم تر کنید. اما برای خود رژ لب حتما از رنگ‌های شاد و روشن استفاده نمائید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با میکاپ متناسب صورت خود  و آرایش صورت لاغر آشنا کنیم تا چهره‌ی متعادلی به هنگام میکاپ داشته باشید. امیدوار هستیم برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *